Llibre d'or

Alta patrulla a Sant Martí de Tous

Aquest cap de setmana l'Alta Patrulla de la Verge de Núria hem fet una acampada a Sant Martí de Tous!

La veritat és que ha sigut molt divertit i ha sigut molt especial per la meva patrulla (patrulla Guineu de Sant Celoni) perquè hem pogut aprendre a fer foc! I també hem pogut saber qui era la Cap i Subcap de patrulla! Hem après moltes coses com l'orientació amb el mapa i consells que ens han donat la Sara i la Blanca de la patrulla Formiga d'Igualada.

M'enrecordo quan feiem la pizza, la Blanca va posar la ceba amb aigua i sal perquè ella deia que era perquè no piques la ceba als ulls, però llavors picava més!!

I també quan vam fer crispetes a la vora del foc!!!

Ha estat una gran experiència que esperem repetir molt aviat!

Marina, Patrulla Guineu de Sant Celoni

0 comentarios

IV Nit dels Testimonis

Els pilots i guies majors durant l'acte

El passat divendres, la nostra associació va estar present a la IV Nit dels Testimonis, un acte organitzat per l'ACN (Ajuda a l'Església Necessitada)  a la Parròquia de Sant Raimon de Penyafort.

Vam conèixer els testimonis del Pare Jacques Mourad, perseguit i empresonat per l'ISIS i el Pare Gaetan Kabasha, sacerdot perseguit a Ruanda. Els dos sacerdots són dos exemples dels molts cristians perseguits arreu del món, per defensar les idees i el cristianisme, on la nostra religió és minoritària. Van ser dos testimoniatges impactants, per la crueltat dels actes que havien patit, però alhora demostren la força de la fe cristiana.

A l'acte, a part dels dos testimoniatges, van tenir cabuda moments per la pregària i la música, amb l'adoració al santíssim que va anar acompanyada de cants i música worship.

Durant les seves aparicions, tant el Pare Mourad com el Pare Kabasha, van refermar l'idea que cal estimar als enemics com Déu ens va ensenyar, independentment dels seus actes i pensaments. Tot hi que pot resultar contradictori, pel que van viure els dos sacerdots, ells van saber perdonar els qui els havien perseguit i fet mal per les seves creences. Per acabar, ens van demanar pregària cap a tots els cristians perseguits arreu del món, que en són molts.

Va ser una jornada molt especial en tots els sentits, en la que els nostres caps, guies i pilots van poder fer de voluntaris en l'acte.

Sortida al mar

De bon matí, un dissabte dia 4 de novembre, les guies de la Companyia Mare de Déu del Remei ens vam reunir sense les caps per arribar on eren elles mitjançant un joc de pistes per practicar la nostra orientació. Complerta la prova, vam viatjar en metro fins el museu marítim on ens vam trobar amb els Vells Llops de Mar (scouts marins). Amb ells vam començar les activitats nàutiques que ens esperaven durant la sortida.

Primer vam fer una visita al museu marítim i un recorregut per la història naval del mar Mediterrani, on vam presenciar una caravel·la de dimensions reals i una exposició de maquetes de vaixells. En sortir, ens vam dirigir a una embarcació del port de Barcelona, el Pailebot Santa Eulàlia,on els Vells Llops de Mar ens havien preparat un taller de nusos. Finalitzada l'activitat, ens vam acomiadar dels vells llops de mar amb el cant dels adéus, i vam dinar. Per tancar la sortida d’aquell dia, ens vam traslladar fins la platja de la Barceloneta, on vam fer reunió de patrulles en l’ambient més indicat: la platja.

Patrulla Pantera 🐾

1 comentarios

Primera acampada en Igualada

¡Hola! Soy Alexia y voy a explicar la actividad de este sábado que ha coincidido con la acampada de inicio de ronda solar en Igualada.

Hoy, muy temprano mi madre de ha despertado y me he preparado para irme al Remei. Desde allí partiría el autocar que nos llevaría hasta Igualada, el sitio donde hacemos la acampada. Al llegar al Remei me he encontrado con casi toda la manada preparada para disfrutar de esta acampada de inicio de ronda solar. Hemos colocado todo el material en el maletero y después hemos subido al autocar. En el viaje me he sentado al lado de Iris. Al llegar a Igualada, una vez fuera del autocar y cargadas con nuestras súper mochilas, hemos preguntado por el “Monasteri dels Caputxins” a unos vecinos. Una vez dentro del monasterio hemos descargado las mochilas grandes dentro de una sala y hemos cogido las mochilas pequeñas con la comida y los 5 objetos para partir hasta el parque dónde hemos pasado el día.

Al llegar al parque, hemos bendecido para comer. Al terminar, hemos estado jugando a varios juegos y algunas danzas antes de hacer el Consejo de la Roca en el que hemos hablado sobre las 5 máximas de Baloo. Después ya estábamos súper preparadas para empezar con la Gran Caza. ¡Nos lo hemos pasado bomba! Al acabarla hemos celebrado el cumpleaños de Leopoldine y por eso las Viejas Lobas han traído pasteles para la merienda. Al acabar, hemos recogido todo y nos hemos puesto en marcha para volver a los “Caputxins”.

Ahora que hemos vuelto Akela nos ha encargado por seisenas preparar la velada. ¡La velada, esta vez, trata sobre San Francisco! A mi seisena nos ha tocado la técnica de mímica y nos la hemos preparado muy bien. ¡O, eso espero! Y ahora, al terminar de ensayar las actuaciones, Akela nos ha pedido que escribamos ésta súper redacción sobre el día de hoy.

Alexia.

Lobata Manada Santa Maria del Remei

Un diumenge molt especial: Festivitat del Remei

L'Agrupament de Barcelona al complet, després de la missa d'ahir.

Avui diumenge 8 d’octubre hem celebrat la festa de la Mare de Déu del Remei. I ho hem fet amb especial alegria els agrupaments de Barcelona Beat Pere Tarrés I Mare de Déu del Remei ja que és justament la patrona de la parròquia a on estem.

Ens ha tocat aixecar-se d’hora nens, nois, pares i caps però a les 10 ja estàvem tots preparats per viure amb alegria i goig la missa de festa major i aprofitar per donar gràcies a la nostra Mare per tots els béns que ens proveeix. Els nostres baussants també hi han estat presents. Just al acabar la missa hem pujat al cambril de la Verge seguint  a Mossèn Montagut per tal de saludar-la.

Després cada unitat ha anat a realitzar diferents activitats, centrades sobretot en coneixes més ja que són molts els nois i noies que comencen aquest any amb nosaltres.

Per uns quans llobatons i llobatones ha estat un dia molt especial ja que han realitzat la seva promesa davant de la resta de germanets, caps, el mossèn i els pares.

Ha estat doncs un matí molt complet en el qual ens ho hem passat mot bé. Primer donant gràcies en la missa i després disfrutant i vivint l’aventura Scout.