Ruta nacional a Toledo

Durant el pont de maig, va tenir lloc l'anual ruta nacional de branca vermella. Toledo va ser el lloc escollit. Terra de cavallers i molins acolliria durant tres dies a més de cinquanta guies i scouts de tota Espanya per celebrar aquesta trobada. Començàvem la ruta posant-nos en context. Una divertida i distesa representació teatral al Castell de la Muela, a Consuegra, introduïa una espectacular ruta en tots els sentits.

Sobre les quatre de la tarda de dissabte, ja havíem arribat la major part de pilots a Consuegra, on vam poder gaudir de grans vistes des de dalt del castell i conèixer més sobre aquesta terra de Don Quixot i sobre els reconeguts molins de vent. Ens vam allotjar en un poliesportiu, amb les habituals vetllades nocturnes, mentre preparàvem la nostra ruta per equips. El destí, Urda, a uns deu quilòmetres de trajecte. Allà, vam poder gaudir del Santuari de Urda i l'Església. Després de dinar, ens esperava una interessant i emotiva xerrada del Pare Naim, un sacerdot cristià, testimoni dels cristians perseguits a l'Iraq, a través de la qual vam poder conèixer la situació opressiva a la qual s'enfronten els catòlics en aquesta zona. A la nit, va tenir lloc al santuari l'adoració al santíssim, habitual en les nits prèvies a promeses o actes del nostre moviment. Dirigits pel cor, dedicàvem a Déu i a la verge cants i pregàries per tancar el dia.

Dilluns vam posar el punt final a la gran ruta nacional. Vam celebrar la missa al mateix santuari, i vam poder conèixer més informació de l'esperat campament nacional d'aquest estiu: el Ibercamp. Només quedava acomiadar la magnífica ruta i a tots els pilots, amb una fotografía i un emotiu cant de comiat, culminat amb les boines per l'aire.

En definitiva, la nostra associació va viure aquest cap de setmana una experiència magnífica, i una trobada plena d'emocions, com ja és habitual, aquest cop en un lloc de la Manxa, com deia Cervantes.

Oscar Llena